torsdag 30 augusti 2012

Tänk lite

Nu har jag tänkt länge på att jag tycker det är onödigt att lägga ner tid på att skriva kommentarer på bloggar som bara är negativa. Tänk nu! Om alla skulle börja skriva positiva skulle det vara fantastiskt men tyvärr tror jag aldrig det kommer att hända.

Nu tar jag som ett exempel, Kissie. Hon bestämde sig för att göra så att man bara kunde kommentera via ett Facebook-konto. Själv tyckte jag det var väldigt smart för då var det nästan ingen som vågade skriva negativa saker. Om man nu ska skriva negativa saker ska man ju stå för det man tycker. Om jag nu tycker att Kissie är ful, som jag inte tycker, ska jag ju kunna säga det till henne inte bara sitta framför en skärm och skriva sådana saker.

Nu tar jag ett till exempel, Hannah Widerstedt. Hon skriver ju saker som är negativa men hon står iallafall för det. Man får ju tycka vad man vill fast om det kan låta konstigt för andra så har man sin egen åsikt. Sen får man ju inte skriva sånna saker som bryter mot lagen. Så som det har hänt för Hannah. Flera av hennes läsare skriver hela tiden kommentarer om att dom ska döda henne och det bryter ju helt klart mot lagen. Det vet till och med min lillasyster som är 5 år.

Många bloggare som t ex Hannah och Kissie provocerar/provocerade mycket och då får man ta lite kritik men ingen människa ska behöva stå ut med att varje dag få kommentarer om att folk ska döda dom.
Såhär känner jag mig när jag ser negativa kommentarer...
...Och detta vill jag säga till dom! Täääänk!


Puss och Kram! Tänk på det jag skrev!
Olivia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar